Ve čtvrtek 29. 2. jsme si mohli poslechnout nejlepší třídní recitátory z řad druhého stupně. Sešli jsme se v kinosálu a pod kontrolou poroty, kterou tvořili žáci tříd 7. A a 6. A, jsme vybrali postupující pro III. a IV. kategorii do okresního kola.
Aktivity
DEJME DO POHYBU NEPOTŘEBNÉ ELEKTRO A BATERIE
Žáci prvních, druhých a třetích tříd opět plní recyklační výzvu. Úkolem bylo zaměřit se na třídění a recyklaci baterií a elektrospotřebičů. Proč baterie nepatří do koše ani popelnice? Kam elektrospotřebiče a baterie odnášet? Kde najdeme sběrná místa? Na úvod jsme zhlédli tematické instruktážní video k této recyklační výzvě. Diskutovali jsme, kde najdeme sběrná místa v okolí a ve škole. A potom jsme se pustili do plnění aktivit.
My, prvňáčci, jsme si vymalovali podle čísel žabáka Bata a zahráli deskovou hru Recyklační Člověče, nezlob se. Malování pro nás byla hračka a Člověče se nám líbilo.
My, druháci a třeťáci, jsme se pustili do tvorby sběrné nádoby na baterie a elektrospotřebiče. A potom jsme třídili, co do kontejneru patří a co nepatří.
Nejvíce nás ale aktivita s názvem Běhačka. Měli jsme různá místa, kam se odnáší elekroodpad a v prostoru rozházené kartičky s elektrickými spotřebiči. Družstva měla co nejrychleji přiřadit elektrospotřebiče ke správnému sběrnému místu. Nakonec jsme vše společně zhodnotili.
Poděkování za účast v projektu.
My jsme žáci 3. B, bereme však na sebe, podobu zajíce, žirafy či krabice. Poznali jste? Určitě, ano!
A právě na představení s názvem Mach a Šebestová do Mosteckého divadla Rozmanitostí vyrazili žáčci nuláčku a žáci prvních, druhých a třetích tříd. Všem se představení moc líbilo a užili si spousty legrace.
Žáci prvních a druhých tříd měli možnost vyzkoušet si badmintonový trénink. Přišli je navštívit členové badmintonového oddílu Ústí nad Labem. Ukázali jim zkrácený badmintonový trénink, dvojhru i čtyřhru. Trenéři měli připravené různé sportovní disciplíny, které žáci plnili. Nakonec trénovali společně s dětmi z oddílu. Moc se jim to líbilo a sportování si společně užili.
Soutěž Mladý ekonom
Dne 14. 2. se tři deváťáci naší školy zúčastnili soutěže Mladý ekonom, která proběhla na Obchodní akademii v Ústí nad Labem. Žáky nejprve čekal test z finanční gramotnosti, poté museli vytvořit prezentaci na téma: Nakupování a jeho úskalí na internetu a následně ji museli odprezentovat před porotou. Naši žáci byli výborní a umístili se na 1. místě. Blahopřejeme.
Ekonomická olympiáda
Poslední týden v lednu se žáci 8. a 9. ročníků zapojili online do ekonomické olympiády, která se skládala z 25 otázek. Soutěž pořádá společnost INEV. Žák naší školy se probojoval do národního finále, které proběhne v květnu v Praze. Gratulujeme a držíme palce.
Třídy 9.A a 3.B si společně zkusily zahrát ABUKU.
Abaku je matematická hra, ve které se počítá a skládají se příklady. Můžete hrát proti dobrému robotovi nebo proti špatnému robotovi. Hráli jsme s 9.A. Je to dobrá hra na procvičování matematiky. Mohli jsme hrát proti ostatním hráčům. Musím uznat, že Abaku je jedna z nejlepších her na procvičování matematiky. Mezi čísla jsme doplňovali znaménka +,-,x,: . Lámali jsme si hlavy nad těžkými příklady, ale i lehkými podle obtížnosti robota.
Našli jsme si i nové kamarády mezi deváťáky. Hodně jsme se u hraní nasmáli. Líbilo se nám, že jsem tomu rozuměli.
Vypracovala třída 3.B
Během minulého týdne jsme pokročili při tvorbě konečné nahrávky rozhovoru s pamětnicí v rámci projektu Příběhy našich sousedů. V ústeckém rozhlasu Sever jsme za pomoci Petra Berana vytvořili finální tříminutovou nahrávku. Nyní tvoříme prezentaci s životopisnými daty.
Ve čtvrtek 1. 2. 2024 se konal v Chlumci krajský přebor v šachu. Zastupovaly nás 2 týmy, jeden za 2. stupeň a jeden za 1. stupeň. Oba týmy bojovaly o postup na Mistrovství republiky.
Tým druhého stupně se do kraje dostal po nepříliš vydařeném okresním přeboru z třetího místa se svolením pořadatele. Tým odehrál celý turnaj ve velmi slušné kvalitě a skončil nakonec pátý z dvaceti přihlášených škol.
První stupeň skončil v okresním přeboru první a vypadalo to, že naváže na úspěšnou generaci z předchozích let. Potenciál týmu měl být tedy poměrně vysoký a dával jsem mu letos větší šanci na postup než našim starším žákům 2. stupně, ale postihla nás vysoká nemocnost. I přes některé dobré individuální výsledky tým skončil na osmém místě z deseti škol.
Děkujeme reprezentantům a panu učiteli Hozdovi.