V rámci požadavků rozvoje výuky informatiky byli proškoleni učitelé naší školy. Projekt EDUbus nám umožnil vyzkoušet si aktivizující výukové metody, které pak učitelé využijí se svými žáky během školního roku. Účastníci se seznámili se změnami v pohledu na výuku informatiky s nutností provázat ji s výukou ostatních předmětů a přirozeně implementovat do své práce. Vyzkoušeli si blokové programování, práci se stavebnicemi a roboty. Cílem je zavádění nových postupů a celková inovace výuky napříč všemi předměty.
Aktivity
Třídy druhého stupně si konec školního roku zpříjemnily sportovními aktivitami. Jednotlivé ročníky se věnovaly míčovým hrám, ping-pongu, badmintonu nebo si házely talířem a mnoho dalšího. Osmé třídy sportovaly v areálu školy v pondělí 21. 6., šesté třídy vyrazily na školní sportoviště ve středu 23. června a v pondělí 28. 6. si pohybových aktivit užijí sedmé třídy. Děti si sportovní dopoledne užily a těší se na další podobné ročníkové akce.
I v tomto školním roce jsme se zúčastnili online soutěže Souboj čtenářů. Jak název napovídá, hlavní náplní soutěže byla četba, a to četba pěti zadaných titulů, které si děti samostatně přečetly a zpracovaly do svého kulturního deníku. Na soutěžní otázky odpovídala online formou třída 6. B ve středu 19. května 2021. Otázky rozhodně nebyly jednoduché a prověřovaly pozornost a paměť dětí. Naši čtenáři se umístili na 51. místě z 64 zapojených škol. Všem zapojeným dětem blahopřejeme a oceňujeme snahu a přípravu i přes složité období distanční výuky.
V rámci páteční (14. 5.) distanční výuky si žáci deváté třídy mohli popovídat s jazykovědkyní Lucií Jílkovou, která se ve svém vstupu věnovala tématu fonetiky, současné mluvené češtině a češtině v médiích. Dozvěděli se zajímavosti z pravidel správné výslovnosti, vzpomněli si na nejčastější chyby a pochopili, s jakým problémem se na tuto instituci můžou obrátit.
V pondělí (17. 5.) distanční výuku osmé třídy zpestřila Kamila Smejkalová se svým programem o jazykové poradně. Zamysleli jsme se nad otázkou, zda je čeština zbytečně složitá, a seznámili se s nejčastějšími dotazy, se kterými se lidé na poradnu obracejí. Zajímavé příklady jsme probrali, vysvětlili, občas se i podivili nad některými tvary. Někteří z nás si i dost potrápili hlavu opravou špatně stylizovaných vět a zjistili, že některé věty prostě správně zapsat nejde.
Všem zúčastněným děkujeme za ochotu vzdělávat naše žáky.
Další informace o akci: https://www.avcr.cz/cs/pro-verejnost/aktuality/Po-vpadu-vedcu-do-vyuky-je-velka-poptavka.-Hodinu-zpestrili-uz-ve-stovkach-skol/
Pro řešení svého jazykového problému můžete využít tento odkaz: https://dotazy.ujc.cas.cz/
Naše škola se prostřednictvím Mgr. Lenky Lehké a jejích žáků zapojila do pravidelné akce Sněhuláci pro Afriku. i přes covidovou problematiku nezůstáváme hluší ke globálním problémům a vedeme děti k ochraně životního prostředí. Informace o akci: http://www.snehulaciproafriku.cz/stranky/45-o-nas
Centrum podpory zdraví, z.ú. vás zve na výlety do přírody. Nápady na výlety vznikly už v období prvního lock-downu, jsou určeny pro rodiny jako inspirace na víkendy. Inspiraci najdete zde.
V rámci nabídky scénických čtení Listování, kde nejen autoři představují své knihy mladým čtenářům, jsme prostřednictvím MAP II pročetli pár stránek z knížky Jak být klukem | Jak být holkou od dvojice autorů - Jamese Dawsona a Hayley Longové - v úpravě od Lukáše Hejlíka. Žáci se z domova přihlásili do knihovny k Lukáši Hejlíkovi, který nám se svou kolegyní přiblížil, co od knížky čekat. Děkujeme za zpestření distanční výuky a těšíme se na další spolupráci.
Ze zajímavých nabídek jsme se rozhodli zapojit do akce Srdce zdravotníkům, která spočívá v tom, že děti v rámci distanční výuky výtvarné výchovy nakreslí srdce (minimální formát A4, maximální A3). Svůj obrázek žáci donesli ve stanovený čas do školy, před hlavním vchodem vhodili do schránky.
142 obrázků teď zdobí autobusy a trolejbusy, které projíždějí Ústím nad Labem, dalších 11 je vystaveno v prostorách Krajské zdravotní.
Prostřednictvím akce Dopravního podniku města Ústí nad Labem i naše škola děkuje všem zdravotníkům za jejich práci.