07. 11. 2018

Schůzky rodičů: obecné informace

Plánované třídní schůzky: 24.9.2018 19.11.2018 15.4.2019 Pokud není tř ...více
06. 11. 2018

Pozvánka na seminář

Dne 6. 11. 2018 od 9.00 do 18.00hod. se v ústeckém muzeu koná akce "Jak na společ ...více
05. 11. 2018

Prázdniny v Itálii

ITÁLIE Lido degli Estensi      kemp Mare Pineta 12. - ...více
02. 10. 2018

Schůzka třídních důvěrníků

Termín následující schůzky: 12.11. Schůzka třídních důvěrníků se zpravidla koná  ...více

Základní informace

       

Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace je od září 2016 zapojena do tříletého projektu 2016 – 2019 s názvem „The wonderland of languages“ v rámci programu Erasmus + Strategická partnerství pouze mezi školami. Tento projekt je financován z prostředků EU.

Zúčastněné země: Švédsko, Velká Británie, Česká republika, Turecko, Kréta, Portugalsko, Ibiza

Název projektu: „The wonderland of languages“

Sledujte i informace na Facebooku.

Erasmus+ ve švédském Göteborgu

Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace vstoupila v září 2016 do tříletého projektu 2016 – 2019 s názvem „The wonderland of languages“ realizovaného v rámci programu Erasmus + Strategická partnerství pouze mezi školami. Tento projekt je financován z prostředků EU.

Projekt „The wonderland of languages“ tedy v letošním školním roce vstupuje do svého posledního období. Učitelé ze sedmi zemí se vypravili začátkem října 2018 do švédského Göteborgu, do místní základní školy Taubeskolan. Účastníci výjezdu se ve švédské Taubeskolan seznámili s technikou práce s textem „Reading class“, při které žáci vstupují před, při i po čtení do pěti rolí, v jejichž duchu s příběhem pracují.

Mohou se stát VĚDMOU či VĚŠTKYNÍ – předpovídá, predikuje, pracuje se svou zkušeností i popouští uzdu fantazii, dále DETEKTIVEM – hledá a pátrá v textu, zkoumá slova i věty, hledá gramatické či mluvnické jevy, jazykové či slohové příznaky apod., UMĚLECEM – pomocí vnitřních obrazů a představ prožívá text, také REPORTÉREM – pokládá otázky, tak aby se nořil stále hlouběji do textu, a nakonec RYBÁŘEM (ve švédském originále kovboj) – všechny poznatky shrne, seskupí jako do sítě, najde klíčová slova a nejdůležitější informace, pomocí nichž je schopen obsah příběhu či textu sumarizovat.

Děti se postupně při práci textem stanou všemi těmito postavami a snaží se dle jejich zaměření pokládat správné otázky tak, aby se dobraly k podstatě textu. Formou hry se nakonec stávají ČTENÁŘEM EXPERTEM – vzniká spojením poznatků získaných všemi předchozími „badateli“.

Účastníci pracovního výjezdu si ve Švédsku sami vyzkoušeli pracovat s příběhem či textem pomocí těchto postav, klást náležité otázky a přemýšlet o textu – stali se detektivem, věštkyní, umělcem, reportérem i kovbojem (rybářem). Mnohdy je těžší otázku správně zformulovat, než na ni odpovědět. Také viděli konkrétní práci dětí – jak při čtení textu s touto metodou, tak při dramatizaci pohádkového příběhu. Hlavním námětem projektových činností je totiž práce s textem, jeho dramatizace a převyprávění do svého i cizího jazyka.

Všichni učitelé odjížděli z Göteborgu do svých domovin plni dojmů a nových inspirativních poznatků. Právě takovéto projekty přinášejí do práce kantora nové podněty, umožňují alespoň částečný odstup od pedagogické každodennosti a setkání s jinými metodami a postupy.

Mgr. Lucie Marková

 

  

 

Erasmus+

Ve dnech 19. – 23. 2. 2018 se na naší škole uskutečnil seminář pro 21 pedagogů z šesti evropských zemí: Švédska, Velké Británie, Portugalska, Řecka, Španělska a Turecka. Tento seminář „ Drama as a way to work with inclusion“ byl zaměřen na práci s dramatickou výchovou na naší škole s ohledem na inkluzi a byl součástí společného projektu „Wonderland of languages“.

Erasmus tým se seznámil s metodami použití dramatické výchovy jako např. „Story mapping“ a „Walking through the story“.  Zároveň se zahraniční hosté zúčastnili dvou projektových dnů:  „Czechia – Česko“ a „Deskohraní“ a zhlédli divadelní představení žáků šestých ročníků. Pro naše hosty jsme připravili bohatý program nejen ve škole, ale ukázali jsme jim také krásy naší země v podobě Komáří Vížky, Litoměřic, Terezína či Prahu.

Všem se seminář na naší škole velice líbil a bylo dohodnuto, že vybrané děti ze všech zúčastněných zemí secvičí do příštího semináře, který se bude konat na podzim ve Švédsku, pohádku „Red Riding Hoot O Červené karkulce“, tentokrát za použití nové metody „Story mapping“.

 Zpracovala: Mgr. Gabriela Vrkočová

Video z akce zde.

er4.jpg er3.jpg er.jpg er2.jpg

Žáci 7. B pracují na projektu

Děti 7. B uchvátil projekt, na kterém pracovali v rámci programu Erasmus. Moc je tvorba bavila. Žáci se naučili nová slovíčka z několika evropských jazyků, která výtvarně zpracovali, fotili, nahrávali a následně vkládali do programu kizoa a tvořili jsme video. 
Děti se tak učí zábavnou formou pracovat se slovní zásobou a zároveň pracovat s médii a tvořit samostatně videa. 
Podívejte se zde
 

Erasmus + Programme Wonderland of languages Portugal 2017

Ve dnech 25. - 29.9. 2017 se 4 pedagogové naší školy zúčastnili projektu Wonderland of languages v rámci programu Erasmus +, který se uskutečnil v Portugalsku v městečku Vieira de Leiria. Tematicky byl program zaměřen na využití ICT a všech digitálních médií ve výuce.

V rámci školení byli pedagogové všech 7 zemí seznámeni s různými programy a inovacemi, které mohou pomoci ve výuce ICT. Též probíhalo vzájemné navazování kontaktů jednotlivých škol v  E-Twinningu. Portugalští organizátoři nás provedli několika školami v městečku Vieira di Leiria - od mateřinky po střední školu, školami soukromými i státními.  Uskutečnila se řada exkurzí, kde si všichni pedagogové prohlédli vybavení škol, práci dětí a mohli si promluvit s portugalskými kolegy. Portugalští hostitelé nezapomněli ani na bohatý kulturní program pro evropské hosty. Prohlédli jsme si např. Muzeum skla v Marinha Grande, katedrálu Batalha, hrad v Leiře, městečko Nazaré a také palác Sintra.

Na závěr celého týdne se uskutečnil celodenní výlet do hlavního města Lisabon, kde jsme měli možnost prohlédnout si katedrálu Jeronimos, historické a moderní centrum města. Program portugalského pobytu hodnotíme velmi pozitivně. Přivezli jsme si mnoho nových poznatků, spoustu důležitých kontaktů a velké množství inspirace do různých výukových hodin. 

6. A a Pie Corbett

Také třída 6. A si vyzkoušela ztvárnit text pohádky Máša a tři medvědi podle Pie Corbetta. Vznikl velmi netradiční útvar, který ale děti pobavil. Viz foto

Zkoušíme dle Pie Corbetta

Dnešní hodina DV v 6. C se nesla v duchu ideálů Pie Corbetta - jedná se o britského spisovatele a dramatika, dále lektora vzdělávání. Jeho přístup k psaní a vzdělávání se často uplatňuje v britských základních školách. Text i mluvený projev si děti doplní řadou gest. Děti z 6. C si takto připravily pohádku Máša a tři medvědi. Jedná se o další aktivitu do projektu Erasmus. Obdobně pracují i další 6. třídy.

Foto zde

Řecké setkání

Další výjezd v rámci projektu Erasmus se konal začátkem května do Řecka. Opět se sešli zástupci všech zúčastněných zemí: Češi, Řekové, Portugalci, Španělé, Angličané, Švédové a Turci. Za naši školu tentokrát cestovaly Gabriela Vrkočová a Kamila Nováková. V průběhu pobytu jsme se dozvěděly mnoho zajímavého o řecké kultuře a řeckém vzdělávacím systému. Zajímavostí byla výroba květinových věnců a ozdob během pondělí 1. května.

Výrazně nás zaujala návštěva místní spřátelené školy, kdy jsme pozorovaly výuku anglického jazyka i jiných předmětů, prohlédly jsme si různé učebny výukových předmětů i výpočetní techniky. Určitě závidíme čtvrtletní letní prázdniny, které řeckým dětem začínají už v polovině června.

Řecké děti s námi hovořily plynnou angličtinou, popisovaly své dopisování s českými kamarády a s velkou srdečností převzaly další dopisy od našich dětí, které jsme jimpředávaly. Na oplátku pro nás měly připravené překvapení. Zazpívaly nám několik písniček a po ukázce tanců jsme se zapojily i my, vyzkoušely jsme si jeden z místních tanců, naštěstí jen pomalejší verzi.

Zároveň jsme měly možnost setkat se se zástupci řeckých rodičů, kteří pro nás připravili pohoštění - ukázku tradičních řeckých jídel. Obyvatelé řeckého ostrova Kréta na nás působili jako dobrosrdeční a obětaví lidé, kteří chtějí svou domovinu ukázat v co nejlepším světle.

Prohlídka Knossu a následná přednáška v muzeu - jako praktické ukázky, jak zvýšit zájem o dějiny starověkého světa - byly vrcholem našeho pobytu. Vidět na vlastní oči opravdové historické předměty z dávných dob bylo úžasné.

Setkání ve slunném Řecku bylo příjemné, loučení těžké. Teď se těšíme na další schůzku, tentokrát v Portugalsku.

Weebly

Pro tento mezinárodní projekt byly vytvořeny společné stránky pro všechny zúčastněné strany. Zde si můžete prohlédnout výsledky jednotlivých mezinárodních aktivit, výrobky žáků apod. Sledujte zde.

Výjezd do Velké Británie – Erasmus +

V rámci projektu  “The wonderland of languages“  Erasmus +, což je strategické partnerství  mezi školami v různých evropských státech,  vyrazili ve dnech 19. – 25. 2. tři učitelé naší školy do Velké Británie. Spolu s učiteli z Kréty, Portugalska, Švédska, Ibizy a Turecka absolvovali řadu seminářů týkajících se vzdělávání ve Velké Británii, navštívili školu Cobden v Loughbourough, podívali se do hodin, seznámili se s technikou Storytelling and story-making od Pia Corbetta, tuto techniku si vyzkoušeli i v mateřském jazyce. Projekt je zaměřen na pohádky jako prostředek vzájemného dorozumívání.

Výjezd byl velmi přínosný, učitelé se podělili o zkušenosti ve vzdělávání ve svých zemích, seznámili se s novými technikami, přístupy a metodami.

Učitelé prezentovali naši školu v zahraničí, představili dramatizaci Máša a tři medvědi, získali kontakty na žáky ze spřátelených škol k vzájemnému dopisování. Spolupráce umožní rozvoj vzájemné komunikace a navázání mezinárodních přátelství.

Fotografie zde.    

 

 

Představení pro spolužáky

V pátek 17. 2. od 9 hodin si šesté třídy a nepovinná dramka připravily ukázku svých dramtickcých vystoupeních na téma Máša a tři medvědi. V roli publika se ukázaly děti z prvních a druhých tříd a také děti z 5. C. Představení bylo zajímavé a na konci nechyběl potlesk.

Foto

Video

 

Šestky nacvičují

Erasmus: Máša a tři medvědi

Šesté třídy nacvičují v rámci dramatické výchovy představení Máša a tři medvědi, které připravujeme do projektu Erasmus. Každá ze zapojených evropských škol svým vlastním způsobem zpracovává stejnou pohádku a na sdílených nahrávkách si je pak porovnáme. Naše tři šestky se tématu ujaly každá po svém – máme tak klasické zpracování, parodii i pantomimu. Svoji verzi nacvičují i děti z nepovinné DV – Medvídek Míša a tři Máši. Jednotlivá představení nafilmujeme a také v pátek 17. 2. Předvedeme v našem kinosále mladším spolužákům.

Mgr. Lucie Marková

video 6. A

video 6. B

video 6. C

 

Šesté třídy nacvičují v rámci dramatické výchovy představení Máša a tři medvědi, které připravujeme do projektu Erasmus. Každá ze zapojených evropských škol svým vlastním způsobem zpracovává stejnou pohádku a na sdílených nahrávkách si je pak porovnáme.

Více u třídy:

6. A

6. B

6. C

Výměna vánočních a novoročních přání

V rámci prvních aktivit spolupráce mezi jednotlivými zeměmi došlo k výměně přání mezi dětmi zúčastněných zemí. První práce byly vytvořeny na Krétě.

Další pohlednice se rozesílají z Čech - z Ústí nad Labem.

„Wonderland of languages“

Naše škola měla jako jedna z mála to štěstí, že byla zařazena do projektu skupiny evropských škol  - do programu Erasmus +, který je financován z prostředků EU. Naše partnerské školy jsou ve Švédsku, Velké Británii, Turecku, Portugalsku, na Krétě a na Ibize. Koordinátoři a učitelé všech zemí se budou pravidelně během tří let setkávat na seminářích a mezinárodních setkáváních a budou si vyměňovat zkušenosti, učit se společně novým zajímavým metodám výuky a plánovat četné aktivity zaměřené na komunikaci dětí, hlavně v podobě pohádky a hry.

V lednu 2016 se jako zástupce naší školy zúčastnila Gabriela Vrkočová ve švédském Göteborgu jednání se zástupci Velké Británie, Švédska a Turecka, kde všichni společně vytvořili projektovou žádost, která byla na konci srpna podpořena komisí EU. V listopadu se koordinátoři všech zúčastněných zemí opět sešli ve Švédsku a začala intenzivní spolupráce. Do projektu budou zapojeny stovky dětí a učitelů. Spolupráce umožní rozvoj vzájemné komunikace a výměnu zkušeností mezi školami na různých úrovních i navázání mezinárodních přátelství. Projekt se zaměřuje na pohádky jako prostředek vzájemného dorozumívání a dětem blízkou možnost sdělovat své myšlenky a názory a vzájemně se poznávat. Protože jsou právě pohádky ve všech zemích u dětí velice oblíbené, umožňují zajímavou formou srovnávat pohled na známé dětské příběhy mezi jednotlivými zeměmi.
Před Vánocemi děti všech zúčastněných zemí nakreslily a vytvořily vánoční pohlednice, které byly rozeslány všem partnerským školám. Děti, které si chtěly dopisovat s kamarády ze zahraničí, připsaly zároveň svou adresu nebo mail, tím byl navázán konkrétní mezinárodní kontakt mezi dětmi a vznikla tak nová kamarádství.
V únoru se bude konat šestidenní seminář v Anglii, jehož se zúčastní spolu s koordinátorem školy další dva učitelé naší školy. Získané poznatky budou poté učitelé přinášet do své původní školy a následně secvičovat s dětmi v rámci dramatické výchovy nová divadelní představení, která jsou dalším výstupem projektu.
Už se na spolupráci všichni velice těšíme.


Koordinátor ZŠ Vojnovičova: Mgr. Gabriela Vrkočová

Líbí se vám ranní rozhlasové vysílání?


Ano
632
Ne
113

ZŠ Vojnovičova

ZŠ Vojnovičova
Telefon a email vrátnice:
475 669 141
733 737 584
 
Telefon a email sekretariát:
475 669 143
 
Telefon a e-mail jídelna:
475 669 149
733 125 723

Telefon a e-mail družina:
725 415 327
 
Telefon a e-mail školní klub:
601 562 102
kucerova@zsvojnovicova.cz
 
Telefon a e-mail odloučené pracoviště:
733 737 591

 


ZŠ Vojnovičova


ZŠ Vojnovičova